torsdag, februari 26, 2009

What a flow!

Kom hem från simningen för en halvtimme sedan med ett nytt simsätt i bagaget. Fick lära mig ryggsim i dag och det var hur kul som helst. I dag slappnade jag dessutom av i höften under mina bensparkar. Efter ryggsimmet gick vi över till frisimmet och där har jag verkligen tagit ett stort steg framåt, både i hastighet och teknik. Till skillnad från förra gången så var det inga spända höfter och en bättre rotation. Fick övat lite bröstsim också och timmen i vattnet gick alldeles för snabbt. Nu längtar jag tills nästa pass, nu har jag fastnat. :D Jag avslutade det hela med ett glas mjölk när jag kom innanför dörren.

Arbetsveckan har också gått riktigt bra. Är nöjd med det jag åstadkommit hittills, men det finns säkert saker jag kan bli bättre på. Tyvärr har ju inte vädret varit lika bra, jag brukar gilla att gå ut en runda på lunchrasten, men det har inte blivit så mycket utegång som jag velat.

Har inte mycket mer att skriva nu mer än att jobbet och träningen går bra. Livet leker och nu längtar jag bara till våren så att man kan börja njuta av att vara utomhus igen. Jag gillar inte regn, snö och kyla. Not my cup of tea.

Ska stänga ner nu, ska snart i säng. Man blir ju helt slut efter en timme i klorvatten. Vi hörs!

Bæjó.

Inga kommentarer: