torsdag, februari 05, 2009

Värk!

Ja, jag kan ju inte direkt påstå att det var smärta efter BodyPumpen, men det var inte heller en ickesmärta, mer en dov träningsvärk. Ni vet en sådan där värk som man känner av när man gör något som kräver lite mer energi än vanligt, exempelvis går ner till tvättstugan och upp igen eller städar lägenheten. ;-)

Och det är också ungefär vad jag har fått gjort innan det var dags att ikläda sig något mindre slappigt (vad jag har på mig på bilden bredvid, sorry att blixten är lite smått störig, men det är lagom svårt att fotografera så att färgerna återgås på ett någorlunda naturligt vis) och bege sig till Quality Hotel. Hade kick-off med NilsonGroup: ett par trevliga timmar med inspiration, god mat och överraskningar. Spring/Summer - 09 is looking good! Kom nu till butiken allesammans!

Läste btw att tre ryska skidskyttar lämnat positiva a-dopingprov, och det råkar just vara de tre jag misstänkt mest under säsongen. Sammanträffande? En av dem har varit dopingmisstänkt innan, den gången med en väldigt skum ursäkt... Jaja... Synd att några få rötägg ska förstöra för de andra, men ACO sa något ganska bra i går om de tre ryssarnas deltagande i VM. Hon tyckte det var synd att de eventuellt inte skulle vara med, "för då hade det varit ännu roligare att vinna över dem". Sant.


Tänkte avsluta kvällens inlägg med att rekommendera lite böcker och
berätta lite om vad som finns i min del av bokhyllan (eller rättare sagt: i bokhyllan - 98% av böckerna är mina, hehe). I kväll är det följande: "Miraklet i Anderna" av Nando Perrando handlar givetvis om det uruguayska rugbylaget som kraschade i Anderna på 70-talet och som inspirerade till filmen "Alive". Nästa bok är "Madame de Pompadour" av Herman Lindqvist, en biografi över Louis XVs älskarinna som sedermera blev en slags statsminister över Frankrike och gudmoder till rokokostilen och en hel kulturera. Nästa bok är en historiebok, en skånsk historiebok - en sån man velat ha i skolan, men inte fick. Den har jag inte läst, det blir nästa bok i läsordningen. Bok fyra är "Bones to Ashes"av Kathy Reichs, vars böcker är inspiration till tv-serien "Bones". Bok fem är "Den andra systern Boleyn" av Philippa Gregory. Den handlar om Anne Boleyns syster Mary och hennes tid vid hovet, som älskarinna till Henry VIII, som syster till drottning Anne och slutligen hur hon blir självständig. Sist men inte minst: "Vinterstaden" av Arnaldur Indriðasson, den senaste av hans böcker som släppts på svenska. Jag har nämnt honom förr och han tåls att nämnas flera gånger om - han skriver riktigt bra deckare - den här är inget undantag.

Så, där hade ni min lilla bokklubb, del 1. Givetvis omfattar bokhyllan fler titlar, många fler titlar. Jag har inte vågat räkna, tur att man köpt de flesta begagnade. ;-)

Nä, ska avsluta nu. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: