måndag, februari 02, 2009

Nördvarning!

"The Big Bang Theory" måste vara en av de bästa komediserierna på länge. Det handlar om fyra nördar som slänger sig med mer komplicerade repliker än "Star Trek". De har en tjejkompis som inte är nörd, och ni kan ju tänka er vilka komiska situationer som kan uppstå. Roligaste karaktären är helt klart Sheldon, en tjugo-nåt-kille med doktorsexamen och svår OCD. Han är helt uppslukat av sitt och har ingen direkt social kompetens. Urkul! :) Blev också glad när jag hittade en ny säsong av "Biggest Loser", så nu sitter jag och tittar på det tillsammans med en kopp varm choklad "Swiss Miss" och två persikohalvor. Och nej, det är inte motsägelsefullt. ;-)

Annars har helgen varit fin. Tränade i lördags, körde sen till mobilia och gick ett varv. I går var kisi lite sjuk, han spydde ett par gånger. I dag verkar dock allt ha försvunnit med en god natts sömn och han är sig själv igen.

Har inlett den här nya veckan med arbete. Jag fick en ordentlig chock när jag öppnade upp inboxen i min arbetsmail och såg att där fanns 113 nya "tulpan"-mail! Plus 20 vykort! Mamma mia! Men, det var bara att föra över dem till saxo. På väg hem handlade jag och eftermiddagen avslutades med "SatsCykel" och "SatsCore". Kändes enormt skönt att låta benen köra av sig själv och släppa alla tankar på allt möjligt.

Nä, ska avsluta här och kolla vidare på tv:n.

Vi hörs!

Bæjó.

2 kommentarer:

Lisa sa...

hehehe minns fortfarande avsnittet när Sheldon blev förkyld...jag förstår att alla höll sig långt långt lååååångt därifrån haha

Stína sa...

Haha, ja! Det slutade ju med en "intervention" ;-)