onsdag, februari 11, 2009

Utmaningsdags!

Laddade på med extra vikt på BodyPumpen i dag. Till exempel brukar jag ha 10 kg på benlyften, men i dag lassade jag på 15 kg, och överlag var det minst två kilo extra på varje övning. Kände mig stolt över mig själv, det är ju utmaningarna som gör en starkare.

På tal om utmaningar så vet jag inte riktigt var en viss längtan kommer ifrån, men jag skulle någon gång vilja deltaga i en triathlon - simning, cykling och löpning i ett sträck. Det finns visst olika distanser, så man ska
kanske inte gå igång med Ironmandistans direkt. Snacka om grym känsla efteråt, när man kommit i mål och är helt slutkörd. Det är kanske därför jag redan nu börjar bygga muskler så att min stamina ökar. Får jag bara hålla mig frisk så kommer det bli löpträning när det blir varmare ute. Kondition och styrka bygger jag inomhus för närvarande. (Bild: whynottri.wordpress.com)

När jag kom hem från träningen hade Gummi påbörjat maten, så det var bara att avsluta och njuta. Han hade också sparat lite "efterrätt" åt mig - ett par pollykulor. Har också jobbat i dag och gjort ett par "det händer"-sidor. Det kändes ganska skumt att inte ha en massa tulpanhälsningar att skriva in, men den bilagan är ju klar och, förhoppningsvis, skickad av annonsavdelningen i Ystad i dag. Känner mig stolt över mig själv, tackade H för gott samarbete, hon har ju haft sin beskärda del av vykort där också. :)

Nä, ska se slutet av "Top Model" trots att jag redan vet vem som vinner. Såg också nyaste avsnittet av "Biggest Loser USA" i eftermiddags, riktigt spännande nu när enskilda teammedlemmar börjar åka hem, istället för teamen.

Vi hörs!

Bæjó.

Inga kommentarer: