torsdag, juni 07, 2007

Mitt sommarlov...

... vad jätteskönt mitt sooooooomarlov ska bli! :)

Nja, ska jobba lite och slappa lite. Så, halvskönt i alla fall.

Tivoli och Köpenhamn i går var hur kul som helst. Började på Tivoli där vi åkte tills vi mådde illa (jag och Gummi i alla fall). Jag drog med mig honom upp i en karusell som förr hette "gräshoppan", men som nu heter "draken".
- Det blir jättekul, den är hur rolig som helst, sa jag till honom och han trodde mig.
När färden var över var vi båda jättenöjda, men en unge skrev "omtur" så tjejen i kontrollrummet körde i gång karusellen igen... till slut kom vi av och mådde dåligt. Efter den turen (och efter tre timmar på Tivoli) gick vi ut på Ströget.

Vi åt middag på Jensen's Böfhus och tog sedan en tur ner till Nyhavn och Amalienborg innan vi vände uppåt på Ströget. Jag köpte mig två linnen på "bik bok" för 99 kr (de hade innan kostat 199 kr/st). Snygga bomullslinnen var de.

Väl komna till hovedbangården upptäckte vi att ungefär resten av Malmös befolkning också skulle med tåget, med resultatet att tåget var mer än överfullt. Konduktören hade vissa problem att själv få plats på Kastrup. Ni kan tro det var skönt att komma hem.

Matchen Ísland-Sverige blev ren slakt. Allbäck gjorde två mål, varav ett var det där skumma 5-0-målet, där domaren glömde blåsa. Personligen tycker jag att Mellberg gjorde det coolaste målet.
- Det var ren tur, sa pappa när jag snackade med honom i telefon i halvlek.
Jo, kanske. Men, det var ändå snyggt med hur kall Mellberg var när han gjorde det med stolpe in.

Nå... Annars? I morgon är det min första dag på sommarlovet. Och med det börjar också min sommarläsningsperiod. Undrar hur många böcker jag kommer att få läst i sommar.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: