lördag, juni 16, 2007

Väntans tider är över för bönderna

Det har precis börjat störtregna här i Malmö. Härligt att kunna sitta inne och se ut på ett äkta, skånskt sommarregn. Luften är lite småkylig och regnet avger ett slags hummande ljud som förstärks av ljudet från datorerna i vårt dator-/gästrum. Nu äntligen kan man säga att juni är här. Den månad då det råder varmt aprilväder.

Nog filosoferat. Sitter och väntar på att Gummi ska vakna.
- Väck mig klockan tolv om jag inte vaknat innan, sa han till mig i går kväll.
Kanske det, men jag hoppas ändå att kommer upp snart. Katten är rastlös och jag orkar inte mer än att sitta här och uggla. Ska köra och handla vid halv ett, är det tänkt. Det eftersom vi har tvättstugan klockan två och vill ha morgondagen helt ledig för rekreation.

Vad mer? Jobbade i går mellan åtta och tre. Det gick bra. Skönt att sommarvärmen lyser med sin frånvaro när jag jobbar. Då slipper man den klibbiga butiksvärmen som blir när inte aircondition eller frysarna/kylarna vill som man själv vill.
Fick också ett lovande samtal i går, men mer om det tänker jag inte skriva förrän jag vet med 100% säkerhet vad det kommer att bli med den saken.

Men... Min A-Fil är uppäten och nu ska jag gå och se vad katten har för sig.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: