söndag, juni 17, 2007

Helt otroligt!

Kom hem från en joggingrunda för en halvtimme sen. Helt otroligt vilken grundkondition jag har, när jag tänker efter.
Först powerwalkade jag till Pildammen, där jag sprang en runda (1,5 km) på 10 minuter (cirka 6,5 minuter/kilometer). Det tycker jag är bra presterat eftersom en viss långdragen skada i främst vänster ben (även lite i höger) gjorde det omöjligt att löpträna mellan november förra året och maj i år.

Efter rundan powerwalkade jag ett varv runt och avslutade sista långsträckan med löpning. När jag kommit ut ur parken blev jag omsprungen av ett par, så jag bestämde mig att försöka jogga hem så gott det gick. Kan ju säga att det gick över förväntan. Helt plötsligt hade all min energi återvänt och de enda gångerna jag stannade var när ena hörluren hoppade ur örat eller när det rödljus. Jag gjorde även två korta stopp på Netto och Coop Nära.

I´m very, very pleased. Inte trodde jag att all den grundkondition jag byggt upp fortfarande skulle vara kvar. Vilken trevlig överraskning! :)

Nå, nog skrutet för stunden. ;-) Har stretchat och gjort sit-ups. Sitter precis nu och mumsar på min brunch - en coopfralla med mormors hemgjorda jordgubbssylt på ena halvan och rökt, spansk skinka på den andra. Snabba kolhydrater är ett måste efter ett pass.

Gummi vaknade precis efter jag hade publicerat gårdagens inlägg. Snacka om timing. Vi stack till Willy´s en timme senare och veckohandlade. Har hela frysen full så det var bara kompletterande shopping. Efter det blev det tvättstugan.
Till middag blev det lår- och vingbitar av tupp som jag grillade i ugnen och till kvällssnacks popcorn som vi poppade i en panna, samt en stor chokladkaka "marabou-daim"... Mumma.
Somnade halvvägs i Eddie Izzard´s "definite article" (och då hade vi redan skrattat oss i genom "unrepeatable"), men det skyller jag på att jag är en a-människa som går upp tidigt och i säng tidigt. ;-)

Men ni, ska äta upp persikan och sen in i badet.
Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: