måndag, januari 09, 2012

Spinning 60 minuter

Japp, det är namnet på passet jag körde ikväll. Allt vore väl om det inte vore för min högra höft. Ibland känns det som att någon sticker in en kniv, och så har det varit i ett par år. Jag har rehabövningar och får känna efter under varje träningspass hur det känns och om jag klarar av det. Jobbigt, men jag tror att en viktminskning i kombination med stretch och vettig träning kan göra det bättre och underlätta mitt dagliga liv.


Under dagens pass fick jag sätta mig ner under ett par av stå-delarna för att det högg till i höften. Allt för att kunna fortsätta och inte köra slut på mig själv i förtid. Jag har ju sådana problem redan i familjen och det är dumt att köra "fullt ös - medvetslös" direkt när man knappt tränat på ett år.

Förutom träning så har jag städat ut julen, kört papper, tidningar och annat skräp till tippen, handlat och håller på att rengöra diskmaskinen nu (inte alltför jobbigt, man sätter in en hylsa med medel i maskinen och kör ett program med minst 65°C)... :) Nä, jag ska försöka hitta till duschen nu. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: