tisdag, januari 10, 2012

Kom hjälp mig dö...

... och om jag kan röra på mig imorgon så ska det anses som ett mindre mirakel. :-P


Jag gick till gymmet med siktet inställt på Zumba. Det visade sig vara en felläsning på schemat så istället var det ett av intropassen av Crossfit, så jag tänkte "äsch, jag kör det istället". Ja ni, kära läsare, det var inget att säga "äsch" åt.

Dagens WOD (work-out of the day) var the mother of all WOD:s - 15 kettlebellsswings, 8 burpees, 15 marklyft, 8 burpees, 15 lounges-hopp, 8 burpees, 15 armhävningar, 8 burpees tror jag det var. Och så hela programmet gånger fem. Fy för, säger jag bara. Vi jobbade två-och-två och när en körde en del så vilade den andra. Det var länge sedan jag svettades så mycket som under passet och det har nog aldrig hänt förr att jag börjat få träningsvärk innan passet är slut. Hjälp. ;-)

Nä, nog skrivet för idag. Mina trötta armar tillåter inte mer text för stunden. Hehe... Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: