lördag, januari 21, 2012

Lördag

Det blev inget inlägg igår, hade inte inspiration så då uteblev det istället. Istället började jag läsa en bok jag fick i julklapp om Gustav Vasas döttrar. Hittills mycket intressant och litteraturmålet för 2012 är att läsa så mycket som möjligt. Det borde inte vara så svårt. :-P


I torsdags var en del av kören på Malmö Opera och såg "Les Miserables". Fantastiskt bra föreställning med bra sång- och skådespelarinsatser (förutom Dan Ekborgs slutton på "Led hans väg"). Ljudkvaliteten var ibland dålig, men överlag funkade det (platta röster, nära överslag på den unga Cosette mm). Tiden gick för snabbt och snart var man ute på E6an igen, på väg hem. Det var kul att se den musikalen igen, jag såg den ju när den gick sist på teatern.

Igår blev det en ny tur upp på löpbandet. Den här gången pressade jag mig lite extra: ökade hastigheten en minut tidigare än förr och det var riktigt jobbigt - speciellt när man hade en stekhet sol i ryggen. Men, mina 30 minuter försvann snabbt och jag avrundade det hela med 140 sit-ups och en rejäl stretch. Allt för att mina muskler inte ska få för sig att hitta på några dumheter när de stelnar till.

Idag har vi städat huset, tvättat ett par maskiner, slängt lite sopor på tippen samt varit på stan och utfört ett par ärenden. Ute är det värsta busvädret så jag tror att jag stannar inne resten av dagen. :) Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: