onsdag, januari 04, 2012

I´m back!

Dansgnistan återvände ikväll. Efter en massa skadeproblem och byte av träningsplatser så har jag egentligen aldrig hittat tillbaka till den känslan jag hade varje fredag kväll kl 17 när DansAerobics stod på schemat på SATS Malmö City. Vid ett tillfälle så sprang jag till och med den knappa kilometern dit för att jag skulle hinna till passet. Instruktören bara skakade på huvudet åt mina tokigheter.


Men det var om kvällens pass jag skulle berätta: På Oasen har de ett nytt danspass som heter Sh'Bam och innehåller en koreografi per låt. Det är underbart pass, en perfekt utmaning för mig med snurrar och hopp. Jag kommer nog att göra det till tradition. Det känns helt härligt att kunna hänga med trots den dåliga formen och att jag orkade hela vägen.

Annars har det varit ännu en fysisk dag på jobbet. Har burit och dragit på saker, kört traktor, förberett saker och tiden har flugit iväg. Det känns renande på något sätt att rensa ut och slänga. Så mycket saker det finns: gamla dammsugarmunstycken till dammsugare som för länge sedan kasserats, musfällor som inte funkar, gamla micksladdar från 70-talet och gamla, trasiga gardinstänger ingen tänkt använda men som ändå fortsätter existera. Fascinerande att tänka på vad de föremålen varit med om.

"Nu är det dags att tänka på refrängen". Den meningen har jag alltid velat använda, och nu är det ju sängdags. Vi hörs. Godnatt.

Bæjó!

Inga kommentarer: