måndag, augusti 06, 2007

Skavsår

Jag har fått skavsår... Av mina sneakers! Och än en gång förbannar jag det beslut jag tog om att inte ta med mig mina löpar-/walkingskor. Det är nämligen så att jag powerwalkade en timme runt staden och tittade runt. När jag var på väg upp igen så fick jag ont i hälarna och Gummi konstaterade att jag hade småblåsor.
Så, jag är nyduschad och omplåstrad och vi ska lite senare till Hagkaup och titta efter billiga skor man kan walka i. Sen så är det ju den tiden på månaden, så jag kan inte simma istället. Typiskt.

Vädret är fin-fint idag. Det var lite kallt i helgen, men vid tiotiden var den 15 grader ute och solen kommer och går. Gött. Har inte fotograferat än, men det kommer. I promise! Man blir ju så lat när sambon har en fin-fin kamera på sin jobbmobil. ;-)

Det är också helgdag här idag eftersom det är sista dagen på Verslunnarmannahelgin. Resan västerut blir troligtvis av närmare helgen.

Igår läste jag ut Arnaldur Indriðassons "Mannen i sjön" ("Kleifarvatn"). Som vanligt älskade jag boken. Han skriver så oerhört bra. Även om man anar hur vissa detaljer hör ihop, så är svaren inte helt givna förrän i slutet. Som det ska vara i en bra deckare!
Ska påbörja "Sense and Sensibility" i dag. Det bästa med Ísland är att man ibland inte har något annat att göra än att läsa och ta det lugnt. Inte mig emot, det är ju min "semester", so to speak.

Men, nu ska jag borsta tänderna. Frukosten är äten sedan länge: AB-mjólk (A-fil typ), cheerios, blåbär + en rågbrödsmacka med fårkött. It doesn´t get any better than that!

Skriv gärna ett mail om ni undrar över något.

På återhörande!
Bæjó!

Inga kommentarer: