söndag, augusti 26, 2007

Duktiga jag!

Gårdagen var helt fantastisk. Gick upp tidigt och fick skjuts till Söderslättshallen och Östervångsstadion i Trelleborg. Hämtade min nummerlapp för 5km Trelleborgsloppet. Värmde upp, och 25 minuter innan start lämnade jag mina saker hos de som körde ner allt till målområdet.
10,32 gick starten och jag inledde lugnt. Inte lönt att stressa upp sig och få mjölksyra efter halva sträckan.
Någonstans mellan första och andra kilometern kände jag att mina muskler mådde bra och att jag kunde öka tempot. Började också springa om en massa människor, varav de flesta hade stressat förbi mig i starten och började bli trötta.
Själva loppet gick jämnt och utmärkt. På målrakan kände jag att jag hade lite kvar i musklerna och spurtade förbi tre tjejer.

Tiden blev 27,29 minuter och jag kom på en 49nde plats av ca 110 startande, bara sju minuter efter vinnaren. Så, nu vet jag vad jag har att gå efter till nästa år. Jag var åtminstonde bland den bättre halvan av startfältet, vilket gladde mig.
Vad som också gladde mig enormt var att mina muskler svarade som jag ville. Jag kände också att jag har 6 och 7km inom räckhåll, och ska börja köra de sträckorna snart. På Nyårsafton har jag tänkt springa Sylvesterloppet i Trelleborg, så det är bara att köra i gång träningen inför det.

Vad mer? Ska på födelsedagskalas i kväll. I morgon börjar jag min kvällsreportervecka på TA. Hu, är rädd för att misslyckas. Men, what else is new?! ;-)

Jaja, ska koncentrera mig på VM i friidrott nu. Vi hörs.

Bæjó.

1 kommentar:

Anonym sa...

Til hamingju með það.
Þér gengur enn betur næst.