onsdag, mars 01, 2006

Lill-lördag

Hej!
Inte så mycket att berätta egentligen. Igår satt jag hemma och skrev på mitt voice-overmanus, körde till Lidl och handlade lite och tog det sen lugnt. Det var saumó hemma hos Guðbjörg och Árni och vi fick mycket goda kakor i mycket gott sällskap. Tack för kvällen, tjejer! :)

Idag gick jag upp kl 7 och gick till skolan med Gummi strax efter halv nio. Satt i redigering till kl 12, när ovan nämnda kille smög in i mitt redigeringsrum och frågade om jag skulle med hem på lunch. Återvände till skolan vid halv två och satt till halv fyra innan jag ansåg mig färdig för dagen.
Resultat so far: ca 8 min råklippt material, mycket nöjd är jag bara med det. Trodde aldrig att det skulle funka, att datorerna skulle äta mitt material, att Final Cut skulle storvägra mm. mm. Men, I´m getting there.
När jag kom hem blev det snabb fika innan jag, Sofie och Ingibjörg körde ner till stan för att träna. Det blev StepUp i en lokal som var fylld på bredden med deltagare. Det var så varmt och man kunde inte sträcka helt på sig... Om man inte ville smälla/sparka till någon, det vill säga. ;-) Svettig blev man i alla fall, så lite motion var det... Hehehe... Har planer på att köra BodyPump på fredag så att jag kan tona kroppen lite inför "beach2006".
Gjorde fruktsallad idag till kaffet... Mmm... Hittade goda jordgubbar på Lidl och blandade med ananas, äpple, bananer och apelsiner. :)

Imorgon var det tänkt att jag skulle redigera, men eftersom jag ska vara på viktväktarna halv elva, så har jag förlorat en halv dag och kan lika gärna sitta hemma och fundera på paper istället. Avbokade min tid imorgon och bokade istället hela fredagen och hela måndagen. Tur att man har bärbart minne så att man inte är beroende av bara ett redigeringsrum.

Jaja, ska titta på "spök-tv" nu på Discovery.

Och, en sak till. Ni ska alla rösta på Íslands bidrag i Eurovision Song Contest i år! Deltagaren heter Silvía Nótt och låten "Til hamingju Ísland". "Silvía" är en påhittad karaktär som är totalt crazy och utflippad och går alltid klädd i 80-talskläder. Tjejen som hittat på henne heter Ágústa Eva Erlendsdóttir och är lika gammal som jag. Hon är inte alls lik sin karaktär, men det är ju extra roligt att kunna leva ut sina "vilda" sidor som någon annan. Jag gillar låten hon har eftersom den är så uppiggande och rolig och ironisk. Hon sjunger om sin överlägsenhet, texten betyder "grattis Ísland, för att jag föddes här"...Hehe... Extra roligt blir det när man vet det jag nyss berättat. :)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: