lördag, mars 25, 2006

And what a lovely day it is!

Solen skiner, blå himmel och fåglar kvittrar, eller nåt :) Det känns i den kalla luften att våren äntligen är på väg... Även om det verkar var svårt att komma loss.

I torsdags, efter viktväktarna, och efter mina samtal till alla Nilson Group-affärer i Skåne, städade vi hela lägenheten och jag körde efteråt och handlade på Maxi.
Binna klippte mig och satte i hårfärg åt mig, så nu har mitt hår en mer naturlig, blond nyans. Äntligen.

Igår bakade jag kladdekaka med kesella och lime (istället för margarin), en lättare kaka som blev krämig och frisk i smaken. Inte alls mäktig. Bakade även en morotskaka med philadelphiaost som blev något torr, men det var inget som störde. Även det var viktväktarrecept.
Rörde ihop en tonfiskröra och bakade även scones på grahamsmjöl/vetemjöl. De blev jättegoda och så blev också röran. Fick beröm speciellt för de båda. Hade saltkex, brieost och vindruvor samt olika pålägg till sconesen, läsk och vaniljvisp till kladdekakan.
Hanna kom vid sjutiden och de andra tjejerna droppade in vid åtta. Hade en jättetrevlig saumó som avslutades kring midnatt. Städade upp efteråt och gick sen och la mig. Tack för en supertrevlig kväll, tjejer. Längtar redan till nästa saumó. :)

Gummi kom hem vid halv fem i natt. Han hade varit på bastu- och ölkväll med killarna och sen spelat tv-spel hemma hos Ari.

Idag har jag och Sofie varit och tränat 75 minuter Step Up-Intervall på FeelGood. Ikväll blir det filmkväll med bland annat den nya "Pink Panther"-filmen. Ska bli kul, har ju bara sett Peter Sellers innan i huvudrollen. Nu är det Steve Martin som tagit över.

Hm, vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: