lördag, mars 18, 2006

Nej, nej och åter nej!

Har precis läst att Carola vann schlagerfestivalen med sin låt "Evighet"... Hm... Tack, men nej tack. Det ser ut som att vi får kvala även nästa år. Med tanke på aristen så hade man höga förväntningar på låtens kvalitet. Men... jag blev negativt överraskad.
Laddade hem låten för lyssning och trodde, seriöst, att jag laddat ner hem fel låt. Den lät inte alls som en schlager och kom aldrig igång ordentligt. Det kändes som en enda stor inledning, inget klös eller tempo. Bara... medelmåttigt... Sen hörde jag låten på nyheterna och insåg att jag laddat ner rätt låt. Besvikelsen var obeskrivlig. Inget ont om Carola som artist, men någon borde ha skrivit henne en ordentlig ösarlåt, inte denna...

I år håller jag på Ísland, Silvía Nótt med låten "Til hamingju Ísland". Tyvärr Sverige... Inte i år...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: