lördag, mars 18, 2006

Äntligen helg!

Eller: Så var det helg igen. Tiden går så otroligt snabbt och eftersom inget viktigt egentligen händer var dag, så fungerar det bäst med lite updater då och då.

I torsdags var det iväg till Viktväktarna vid 10.30. Hade gått upp 0,9 kg så nu väger jag 60,1 kg och är supernöjd. Nu ska jag lära mig hålla vikten, så jag ska äta alla 25 points om dagen, motionera som vanligt och ha en dag till godis och andra onyttigheter. Strategin från förra veckan fungerade alltså! :)
Efter lunchen stack jag till skolan och började redigera min voice-over. Det gick så bra att jag är nästan klar med det. Tyvärr hann jag inte med allt, eftersom jag och Gummi skulle iväg och handla på Maxi innan middag. Hittade två viktväktarpastasåser som vi ätit till lunch de senaste två dagarna.

Igår gick jag upp tidigt eftersom jag skulle till doktorn och ha rådgivning kring mina huvudvärker. Fick recept på två olika mediciner som jag ska prova enligt principen "funkar inte det ena, prova det andra".
Jobbade 13.-18.15 igår och det var knappt något att göra. Däremot hämtade jag ut mina säsongsskor och är nu nöjd ägare till ett par loafers/ballerina, ljusbrunt skinn med små metallstenar ovanpå. Jättefina!
Nästa vecka kommer ett par sandaler som jag är sugen på inför sommaren. De ser jättebekväma och fina ut på bild och dessutom är priset riktigt tilldragande (speciellt när man få personalrabatt!) Hehehe...
Såg "History of the World, part 1" igår. Jätterolig, men sen är det ju också en Mel Brooks´ film, så man vet vad man får.

Idag har det inte hänt så mycket än. Har tränat "StepUp Intervall 75 min" och är supertrött i kroppen efter detta. Svettades otroligt mycket och kände mig slut redan efter en halvtimme.
Ska ta det lugnt ikväll, äta godis och titta på film. "Brokeback Mountain" är planerad, men sen får man se vad vi känner för.
Imorgon är det planerad latdag. Ska upp 7.50 för att titta på Formel 1 från Malaysia som börjar 7.55. Sen blir det slappa, slappa och slappa för hela slanten. :)

Jaja, vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: