tisdag, mars 28, 2006

"Good news, everyone!"

Absolut! Äntligen har man lite spännande saker att rapportera om.

Butikschefen för Nilson skobutik på Väla köpcentrum i Helsingborg ringde idag och erbjöd mig sommarjobb från vecka 30 till 33, så nu har jag sommarjobb hela sommaren.
Hade ju, sedan tidigare, sommarjobb här i Skövde t.o.m. mitten av juli, men nu fick jag 24 juli till 20 augusti. Åh, vad lättad och glad jag är! :)
Har hört mig för efter boende och jag har kanske ordnat en extrasäng hos Tobbe och Maria i Landskrona (om de inte flyttat till hus tills dess, dvs.), har ordnat med sommar"kollo" för Fred, och har ordnat med efterträdare till vår lägenhet här i Skövde. Anna, tjejen som tog över min gamla lägenhet, ringde idag och undrade om vi kände någon som skulle göra sig av med sin trea till sommaren... Hehe... Och hon vill dessutom flytta in 1 augusti, samma datum som vi vill vara ute ur lägenheten. Allt klaffar perfekt! Nu ska bara Gummi få jobb och vi få tag i en lägenhet så är perfekt till 100%.

Igår hade vi schemamöte på jobbet och jag fick lite tider. Köpte ett par svarta Cheap Monday-jeans på Yap (de billiga designerjeansen), de är tajta i stuprörsmodell och sitter hur bra som helst, trots att det är unisex.
Ordnade också ett par sandaler på jobb inför sommaren, fick dem hur billigt som helst - tack vare personalrabatt - så nu har jag sandaler också som jag kan jobba i. Snygga är de dessutom, med en liten bronsfärgad blomma på sidan.
Trände BodyCombat efter mötet - hur härligt som helst att visa attityd och spöa skiten ur någon fiktiv person.

Idag har jag gjort i ordning min presentation inför mittscreeningen på torsdag, har bakat bröd som blev jättegott (och billigare än att köpa) och är snart klar med tvätten.
Dessutom har jag stressat runt kring jobb och bostad och allt detta, det ska bli skönt när sommaren är över och man är förflyttad söderut.

Idag är det dag 2 utan cola light. Jag och Gummi beslutade oss för att inte handla cola light under veckorna eftersom det kostar så mycket. Istället blir det helgdricka. Får se vad det har för effekt på en. Istället dricker vi vatten med citron eller den nya Fun Light - Tropical fruit...Mmm

Jaja, imorgon ska jag visa upp min film för min handledare, träna Step-Up och ta det lugnt.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: