fredag, november 20, 2009

Förberedelser...

Nu börjar vi förbereda inför julen. Min kollega har börjat smycka Radical-delen av butiken och jag har satt upp A4-skyltarna av julmaterialet på Nilson-delen. Vi passade också på att flytta om skorna så att allt varmfodrat och inneskor hamnade längst fram, medan stövlar och stövletter hamnade längre bak. I taket i gången utanför har de hängt ut ljusslingor och om en vecka är det dags för julskyltning.

Till min glädje såg jag att årets julfärger för oss är svart och rött. I en liten låda låg röda julgranskulor och det gladde mig. Blir spännande att se hur de vill att vi ska slå in paketen och om vi får något speciellt att packa in presentkorten i.

Ett presentkort är alltid bra att ge bort och i år har vi fått ett supersmart skovårdskit i ett runt fodral. I det finns en skoborste, en trasa och två skokrämer. Perfekt att gömma ett presentkort i och sen packa in som en smällkaramell! Dessutom får ju den som får presentkort också något att sköta om sina framtida skor med. :)

I morgon blir det jobb igen och efter det blir det en maratonsession i köket när jag ska baka en massa lussekatter inför söndagens julmarknad. Har planerat att göra tre satser deg och det kommer nog att ta en två-tre timmar innan jag är klar.

Nu ska jag se vidare på "Air Crash Investigation". Vi hörs.

Bæjó!

(Foto: www.skoputs.se)

Inga kommentarer: