tisdag, november 17, 2009

Äntligen tillbaka!

För första gången på länge så har jag energi igen. Jag har stressat mindre och nu börjar det ge resultat. Underbart att kunna arbeta för fullt igen, vilket jag har gjort de sista två dagarna. Stängde butiken igår och idag öppnade jag. Har äntligen fått iväg mitt frågomail till rätt person inom företaget så förhoppningsvis så tycker de om mina planer.

Nu börjar jag längta efter julen, efter att köpa och packa in julklappar, att dekorera och att mysa av julkänslan. Och denna längtan kommer vid rätt tid, en och en halv vecka innan första advent, till skillnad från tidigare år när jullängtan infunnit sig i början av oktober. Nu är det ju snart rätt tid att lägga julmusik på ipoden, kolla på julfilmer och övertyga mina kollegor om att de vill spela julmusik i butiken. Håll tummarna för att jag lyckas. ;-)

Tänkte göra lite reklam nu inför helgen. På söndag har hembygdsföreningen julmarknad på Möllegården, strax utanför Skegrie, klockan 13-16. Det blir lotter, fika, gröt, kakförsäljning och mycket mer. Kom dit och kicka igång julen! :)

Jag ska baka en massa lussekatter som ska säljas och de är gjorda enligt mitt hemliga recept.

Åter till den australiensiska versionen av "Project Runway". Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: