fredag, november 13, 2009

Fredagsmys!

Nu är det helg igen! :) Mina två EKG-dagar är över och idag var jag och lämnade tillbaka alla sladdar och tillbehör. Känner mig mycket lättare, bokstavligt talat. Direkt när sjuksköterskan drog bort lapparna från kroppen så började det klia där de suttit. Hehe.

Igår fick jag influensasprutan och eftersom jag var ute i ganska god tid så var jag först i kön. Det visade sig vara ett bra beslut, eftersom det vällde in en hel del människor efter att jag fått sprutan. Den enda bieffekten jag fick av vaccinet är en ömmande känsla runt området där de stack in sprutan. Ingen feber, inga influensaliknade symptom, inget gristryne och inte heller går jag baklänges. ;-)

Eftermiddagen har spenderats i städandets tecken. Lägenheten har länge varit i stort behov av en ordentlig städning och idag var en bra dag att göra något åt den. Om två veckor är det första advent och då väntar en rejäl rengöring. Fred försökte också hjälpa till. Jag hade flyttat upp hans korg på matbordet i vardagsrummet och där bestämde han sig för att ligga. Tokiga, lilla katt. :)

Nu är det "Project Runway" som gäller. Imorgon blir det jobb och födelsedagsmiddag och på söndag simning och konsert. :)

Vi hörs...

Bæjó!

Inga kommentarer: