tisdag, januari 29, 2008

Just do it!

Sitter här på redaktionen och försöker att få tag i en näringslivschef. Än så länge har jag inte fått napp, utan bara "Hej, xxx xxx på Näringslivskontoret här. Just nu kan jag inte svara i telefonen, men lämna ett telefonnummer så ringer jag upp när jag kan". Tack, men nej tack. Eftersom jag byter skrivbord en gång om vardagen så är det inte lönt att lämna telefonnummer.

Satt och funderade på en liten sak: Nike´s slogan "Just do it", och hur mycket det egentligen sammanfattar mitt arbete här. Det kvittar vad jag än ska göra: "Just do it". Inte svårare än så.

I dag har vi launchat den nya tidningen och typiskt nog så gick något sönder hos tryckeriet. Tidningsbärarna fick tidningen klockan sex i morse. Typiskt. Redaktionen har mottagit diverse telefonsamtal med åsikter åt både det ena och det andra hållet. Intressant också att så pass många saknar "Hälge". Vi har också blivit bjudna på kallskuret med tillbehör. Trevligt värre! I övermorgon får vi dessutom tårta när avgående VD:n kommer för att ta farväl.

Nä... Får sluta här och slänga mig på telefonen igen.

Vi hörs!

Inga kommentarer: