fredag, januari 11, 2008

Helgdags igen... Vecka 2 går mot sitt slut...

"På Spåret" snart slut och här sitter jag, men laptopen på knäet. I köket sitter Gummi och tjattrar med Gulli. Katten är galen, som vanligt. Allt är som det ska vara så här på en fredag kväll.

Sedan förra inlägget har inte så jättemycket hänt. Mormor har åkt till Gran Canaria och njuter av solen och värmen där nere. Jag är avundsjuk. Slipper gärna januariregnet.

I onsdags kom "Myrorna" och hämtade vår gamla skinnsoffa. Hur skönt som helst att bli av med den och att få utrymme till bokhyllorna som ska komma på söndag. Jag lyckades också att läsa ut boken "Myndin af pabba", den allra första boken som jag har läst på isländska. Boken var superhemsk, usch och fy, men samtidigt är jag stolt över min bedrift.
Jag var också iväg på Mobilia och köpte en "SodaStream" till oss + smaker. Vi sparar sjukt mycket pengar på den. Dagen avslutades med "BodyPump".

I går åkte jag upp till Hässleholm. Pelilla fyllde år, så jag passade på att åka upp och hälsa på samtidigt. Supertrevligt och jag kittlade bebis och kliade katter om vartannat. På vägen hem lämnade jag in lite ansökningar till extrajobb. Kollade på "Mýrin" i går. Den var hyffsat trogen till boken och helt klart sevärd. :)

Den här fredagen har gått i dammsugarens tecken. Hela lägenheten har blivit rengjord och skiner nu som stjärnornas fejktänder. Boken "Devil wears Prada" (på engelska) kom med posten i dag och jag har hunnit med ett pass "DansAerobics" också.

Jaja... I morgon blir det "SatsAerobics" + lite styrketräning. Sen ska jag ta det lugnt resten av dagen. Gummi ska iväg och spela fotboll, så jag har tjejfilmskväll i morgon. Jippie!
På söndag kommer (eventuellt) pappa med två bokhyllor vi fått av farmor. Kan tillägga att de verkligen behövs. De vi har svämmar över eftersom jag har en (o)vana att köpa en massa intressanta böcker. Hehe.

Vad mer? Jo, här är två stilar jag vill ha på beachen i Grekland i sommar. Bilderna är tagna från Style.


<= Bottega Veneta



Diane von Furstenberg =>






Bæjó!

Inga kommentarer: