torsdag, februari 01, 2007

Lista 2

Ursäkta om ni tycker att jag snöat in mig alldeles för mycket på listor. Men, jag antar att efter allt tentapluggande så är listor det enda arbete utöver studier som hjärnan klarar. Håll tillgodo:

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 3
Vilken svordom använder du mest: Fan/Scheisse
Äger du en iPod: Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Omkring 8.00
Hur många resväskor äger du: En stor och en liten. Samma sak för Gummi + en brun.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Flip-flops hör sommaren till!
Var köper du dina matvaror ifrån: Willys för storhandling och Netto eller Coop Nära för resten.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Det spelar ingen större roll
Har några av dina vänner barn: Inte än, men ett är på G :)
Har någon någonsin kallat dig lat: *harkel* Jo... Ehm...
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: Enbart CD i bilen = en bränd bland-CD
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Chokladmjölk
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej, inte än.
När var senast någon stötte på dig: Vet ej.
Vad åt du till middag: Köttfärssås och spaghetti (middagen igår kväll)
Använder du huvtröjor: Bara som tränings- eller hemmaplagg
Kan du vissla: Japp, både på inandning och utandning
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Nej
Vem var den sista som ringde dig: Mamma
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Berg- och Dalbanor (Balder på Liseberg är favoriten)
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Jo, det händer nog, men jag orkar inte bry mig.
Tittade du på tecknat när du var liten: Ja, och gör det fortfarande.
Hur många syskon har du: Två äldre styvbrödrar, födda 1978 och 1981.
Är du blyg inför det motsatta könet: Nej, det vill jag nog inte påstå...
Äger du några band t-shirts: Ja, "the Beatles" och så ägde jag en "Guns n' Roses"-tröja för länge sedan.
När flög du senast: September 2006, till och från Ísland.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Två
Läser du för skojs skull: Oh ja, men på sistonde är kurslitteratur som trycks ner, och det är inte för skojs skull, vill jag lova.
Pratar du några andra språk: Engelska flytande, isländskan är helt ok, tyskan någorlunda, danskan halvkass.
Diskar du din egen disk: Ja, för det mesta eftersom jag är hemma större delen av veckan. Gummi sköter middagsdisken.
Har du gråtit offentligt: Nej, inte vad jag kan minnas.
Har du en stationär dator eller en laptop: Både och.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: En tatuering till hade inte jag tackat nej till.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Spelar ingen roll, men det uppskattas.
Kan du kasta macka: Nix
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej
Vad har du med dig in på bion: Popcorn och läsk
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Historia, musik, samhäll och engelska
Gillar du att flyga flygplan: Det är helt ok, men är fortfarande lite obehagligt då och då.
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Det har säkert hänt, men jag måste ha förträngt det.
När sov du senast på golvet: På färjan mellan Trelleborg och Sassnitz när vi envisades med att åka kl 3 på natten för att vara framme tidigt på morgonen. Vi skulle till julmarknaden i Stralsund.
Vilken är din favoritdrink: Cosmopolitan
Gillar du din boendesituation: Oh, ja. Har ju verkligen bytt upp oss.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Minst sex, helst åtta.
Äter du frukost dagligen: Det beror på hunger, uppstigningstid och vad jag ska göra.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Nej, inte direkt stressiga. Men jag för en "to-do"-lista över det viktigaste jag ska komma ihåg.
Vilken är din favoritfrukt: Jordgubbar
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 24
Tror du på liv på andra planeter: Ja, lite kul fantasimaterial måste man ha.
Tror du att Gud är man eller kvinna: Jag tror inte direkt på Gud! Men, om jag måste svara: kvinna ;-)
Hur valde dina föräldrar ditt namn: Ville ha nordiskt namn, pappa kom med förslaget "Christine", som snabbt omförvandlades till nuvarande form.
Gillar du senap: Helt ok i quornröra och i ugnsbakad falukorv och på julskinkan, men annars: nej tack.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Nej, jag är för feg.
Sover du på sida, mage eller rygg: Helst på rygg.
Tycker du om att krama folk: Japp!
Skulle du säga att du är trendig: Vet ej.
Äger du en digitalkamera: Ja, en Olympus
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Han Solo
Tycker du att du är attraktiv: Totally! :)
Vad är du allergisk mot: Bidragsfusk, George Bush, partiska nyheter och etisk frånvaro i nyhetsrapportering...
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Ha! Det vet jag! Magnus, skulle jag hetat. No offense, till the folks, men det var verkligen tur att jag föddes som flicka! ;-)

Tack till Soffi för listan. Nu ska jag bara läsa sex sidor till i boken om mellanstatliga organisationer innan jag är klar för idag.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: