torsdag, februari 22, 2007

Schnee

Ja ni. Vaknade på ett ytterst märkligt sätt i morse, dvs. av att Gummi pussade mig. Att han fortfarande var hemma berodde på att bussar och tåg var inställda så att han och Gulli kom inte i väg till Lund förrän vid nio. Märkligt att se Skåne ordentligt vitt, det händer högst en gång om året.

Nåja, har hunnit med att både tvätta och dammsuga. Skulle ha pluggat också, men jag har varit på stand-by hela dagen eftersom mamma och A-M var på väg hem från Manchester och kunde typ flyga när som. De skulle ha varit på Kastrup 12.50, men landade inte förrän ca halv fem. Sen tog det en och en halv timme innan deras bagage kom. En kvart senare hämtade jag dem på Svågertorp. Svårt att plugga när man inte vet när man ska i väg.
Ut till Fuglie kom de i alla fall, med mycket möda och stort besvär. ;-) Skämt åsido, men motorvägen var snöbelagd och i norrgående riktning så hade man endast ett och ett halvt körfält att köra på. Vägen mellan Håslöv och Fuglie var halvt igenmurad, men "Goffe" klarade det alldeles utmärkt. Vi var tvungna att ta den vägen eftersom Vellinge-Fuglievägen var totalt igensnöad. Det snöar inte, men det som har kommit blåser och virvlar omkring i stormbyarna utanför.

Men, jag ska inte klaga. Jag tycker det är kul att köra i snö och det är alltid lite spännande med äventyr.

I morgon är det skola mellan 10 och 12. Det ska visst handla om politisk psykologi och kognitiva faktorer. Efter det ska vi arbeta lite med gruppen och sen hem. Mamma kommer troligtvis och hämtar Sotis i morgon eftermiddag.

Jaja, ska dricka upp mitt kaffe och sen blir det ett snabbt bad innan sängdags mellan de nytvättade sängkläderna. :)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: