måndag, februari 26, 2007

Oscar´s back in town - part deux

Ja, jag lovade visst att blogga om klänningarna, men först om helgen.

Tog det lugnt mestadelen av tiden. I lördags var jag i stan och handlade lite. Köpte present till Camilla, tog en tur inom Myrorna för att se om de hade något spännande (nej, inga roliga second-handklänningar), och sen hem via Hemköp. Vid fem körde Gummi mig till stationen där jag tog tåg till Lund. Skulle sen ta buss 1 till KG (=Klostergården) men den kom aldrig så det blev - 120 kr för mig.
Camilla hade sin kombinerade födelsedags-/inflyttningsfest och vi hade jättekul. Det var typ halva klassen + hennes vänner. God mat och mycket snacks bjöds vi på. Gummi kom och hämtade mig vid elva-tolv och vi gav David skjuts tillbaka till Malmö.

Igår vaknade jag vid elva. Tog det lite lungt innan jag körde ut Sotis till Fuglie. Höll på att köra fast i snön ett par gånger och är riktigt stolt över mig själv att jag lyckades undvika det. Bara bra med snökörningserfarenhet. Resten av dagen var lugn. Marinerade en fårbog och stekte den sen i ugnen. Till det hade vi pommes, sallad och så. Oh my God, vad gott det blev! Jag är verkligen superduktig kock! ;-) Och tack till Jói för det utmärkta kryddreceptet!

Idag var det upp tidigt. Har suttit i skolan halva dagen och förberett inför debattseminarium i morgon. Vi ska dessutom få tillbaka tentor + få reda på praktikplacering då, så ni lär ju märka och det blev himmel eller helvete. På vägen hem stannade jag inom en väskaffär mitt emot "Hansa". De hade 30% på reapriset så jag fick en skinnväska för ynka 350 kr. Thanks!

Jaja, till Oscarklänningarna. Har egentligen inte så mycket att säga, men:

  • Reese Witherspoon - fin blå/lila färg och vacker axelbandslös sjöjungruskuren klänning. Men, det kändes ändå lite tamt.
  • Maggie Gyllenhaal - Jättefin klänning, som alltid...
  • Kate Winslet - Fin skärning, men hon kunde valt en annan färg.
  • Penelope Cruz - jag gillade klänningen, men en sak undrar jag över: hur många fjäderfän förlorade sina dräkter för den? ;-)
  • Nicole Kidman - en underbar röd färg som passade hennes bleka hud perfekt. Däremot gillade jag inte det långa bandet från nacken och ner.
  • Cate Blanchet - Snyggt glittrigt fodral. Kunde vågat mer färg.
  • Gwyneth Paltrow - en Zac Posen-kreation jag har svårt för, men jag antar att det krävs mer än två tittar för att avfärda den helt. Färgen var helt ok.
  • Helen Mirren - Snyggt, snyggt och snyggt. Klänningen passade henne bra stilmässigt.
  • Beyoncé Knowles - Vacker klänning, men kunde kanske skippat allt bling-bling över axeln? Men, iofs, bling-bling brukar hon bära upp bra.
  • Naomi Watts - Fin blekgul klänning med svart liv. Jag får flashback från tidigare gala där Cate Blanchet bar något liknande... Om jag inte missminner mig.
  • Meryl Streep - Nej, tyvärr. En stor tvångströja med något skumt smycke? Du kan mycket bättre.
  • Cameron Diaz - Fin vit klänning, också den i sjöjungrustil. Trevlig båtskärning.
  • J.Lo - Kör på säkert kort, dvs. klänning i antikstil. Kul detaljer med allt bling-bling fram. Med tanke på vad hon haft tidigare så känns det ändå fräscht.
  • Jennifer Hudson - skippa jackan, så höjer jag betyget. Klänningen ok, men jackan? Nej tack.
Så, då är årets Oscarsblogg klar. Jag återkommer nästa år med ny Oscarblogg.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: