fredag, februari 09, 2007

Halloj


Helg igen. Tentan skriven. Kristin avslappnad. Vet inte riktigt hur det gick, har alltid en sådan där skum after-tenta-fühlung efteråt. Känns som baksmälla fast utan huvudvärk och illamående... ;-)

Ursäkta my absence på bloggen, men den här veckan har det bara varit tentaplugg som gällt. Upp tidigt (kl 8-9) och läst hela dagarna. Skippade till och med kören i tisdags (!!!) för att plugga. Ja, det har verkligen var den tråkigaste veckan hittills. *suck*

En som också tyckt att det varit tråkigt ser nu här till vänster. Han protesterade mot mitt tentaplugg genom att ställa/sätta sig på mina papper och totalvägra annat än att kela. Min lille gulleprins!

Gulli följde med oss i söndags, när vi körde hem från Skövde. Han är nu installerad i vårt datorrum/gästrum och har jobbat sin första vecka för Skill-It. I morgon ska han och Gummi ner till Limhamn och kolla på en tvåa som jag hittat via Ingrid, hon som äger huset vi bor i. Själv så ska jag vara social för första gången sen i söndags. Ska träffa Nanna och äta frukost i stan. Sen ska jag fixa lite presenter och ringa min farbror som fyller 65 år.

Gummi har varit sjuk sen i lördags. Sjuk, och sjuk. Det började med tandvärk som blev fruktansvärd tandvärk som blev till både det och feber. Han var hemma från jobbet i måndags och i tisdags. Tandläkaren konstaterade inflammation i tandköttet och ordinerade två sorters pencillin. Idag, fredag, så är det mycket bättre och fast föda kan åter förtäras. Ärligt talat, han såg ut som en hamster på ena sidan av ansiktet.

(På bilden till höger ser ni mig i tentapluggslooken - mjukiskläder för hela slanten)

Jaja, helg äntligen.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: