lördag, december 10, 2005

Mycket på G

Igår var det saumó hos Anna. Hur trevligt som helst och jag hängde med mer i samtalet den här gången än förra. Visst, jag förstår och kan prata isländska någorlunda, men när nio andra tjejer pratar samtidigt så blir det lite rörigt... Hehehe...
Anna bjöd på en jättegod, varm smörgåstårta, pepparkakor, nötkakor, cornflakeskakor, chokladtårta, kex med tonfiskröra och chips och godis. Mycket mycket gott och man var väldigt nöjd och belåten när man kom hem. Tack Anna och tack till er, tjejer, för igår!
Vi hade också julklappsleken - jag fick en jättefin värmeljushållare (glaskupa) med rött glas i mosaikstil. Den hade Elsa köpt och jag blev jätteglad när jag öppnade min present. Den står nu, tillsammans med min adventsljusstake, på köksbordet, och sprider ett vackert rött sken. :)

Idag har jag kollat på skidskytte halva dagen. Jag skulle ha redigerat med Katrin idag, men hon hann inte och jag hade enorm spänningshuvudvärk då, så det gjorde inte så mycket. Nu är det mycket bättre och jag är på utmärkt humör.
Ska ha tacos till middag idag... *mumma* och lite senare ska vi till Stebbi. Han firar sin födelsedag idag eftersom han fyllde år i torsdags och ingen vill ju festa mitt i veckan. Ska bli jättekul, är på festhumör, för en gångs skull! :) Jag lovar att jag ska komma ihåg kameran så att ni får fina bilder att titta på imorgon, när ni vaknar mer, eller mindre, bakfulla... Hehehe...
Har morgondagen inplanerad som bakisdag. Dvs. godis/konfekt, pizza och bra filmerx-boxen! :)

Har skaffat ny blogg. Nej, jag ska inte överge denna. Den jag skapat idag är enbart till för mitt examensarbete. Jag ska fixa den lite mer innan den tas i fullt bruk, den 16 januari.
Gummi ska hjälpa mig lite med templatesen eftersom, som ni kan se, texten är inte bredvid bilden. Ska även fixa ett bildkonto på någon internetfoto-site och lägga upp bilder fortlöpande.
Jag har också lyckats skriva lite på min projektbeskrivning och nästan fått klart ett tidsschema. Tänkte maila till Anders B på måndag med det jag har klart så att han kan guida mig till nästa steg i skrivandet.
Ska också läsa lite om dokumentärfilmer och lite ur en handbok om Final Cut Pro 4, som jag lånat av Stebbi, för att förenkla redigeringsprocessen till våren. Summan av kardemumman: mycket att göra av det lilla som är kvar. ;-)

Så, jólagarðskaffet i glaset är uppdrucket, naglarna klippta och målade, outfiten delvis utvald... Ska ta och surfa lite.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: