tisdag, december 06, 2005

Kristin - bakande husmoder

Min nya titel eller? ;-) Igår bakade jag vaniljkringlor (mormors specialrecept) och idag har jag gjort lussebullar. Har snart fyllt hela frysen med kakor, men det finns fortfarande plats till en sorts kakor till och 2 kg fårkött.
Idag har jag också gått igenom länkarna om Skåne som jag samlade på mig i helgen. Har sju hela sidor med citat som jag ska omvandla till ett manus till mitt ex-jobb.
Imorgon ska jag träna, handla ett par saker och sen hem och titta på skidskytte kl 14.10 på SVT24. Jag älskar skidskytte, så det ska bli extra kul. Bara jag kommer ihåg det... Hehehe...

Annars? Inget... Det regnar ute, supertrist, men vad kan man göra åt saken? Jag längtar jättemycket efter julen just nu, och jag vill bara var klar med presentationen, föreläsningarna och projektbeskrivningen så att jag kan få jullov. :)

Well, ska sätta mig vid tv:n och slökolla lite.

Vi hörs!

Bæjó!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toodi!
Detta är din kusin som talar... Nu får du ju skärpa dig och sluta baka o va så huslig hela tiden ;-)

Man blir ju helt stressad såhär i soffan med sin vinglögg...

Stína sa...

Hehehe... Bakningen är till mormor som julklapp, ska inte äta alla själv. ;-)
Mmm... Vinglögg... Äsch, ska prova nya xider christmas till helgen. Spännande.