fredag, december 16, 2005

Jullov!

Fick liten påminnelse igår av Nanna. Hon påpekade att det var alltför lång tid förfluten sedan min senaste blogg, så på "allmän" begäran: min fredags-blogg! ;-)

Sen i måndags har följande hänt:

* Jag har lämnat in hemtentor i "Genusperspektiv på film" och "Actionfilmens utveckling".
* Jag har lämnat in min projektbeskrivning och fick en respons som var helt underbar. Handledaren nämnde ord som "outstanding" och "makalöst" och sa att han skulle vilja använda min projektbeskrivning som exempel till nästa års studenter. :)
* Jag har tränat två gånger.
* Jag har njutit av julledigt sedan i onsdags.
* Jag har kollat på en massa skidskytte på eurosport.
* Jag har planerat inför min hemfärd på tisdag morgon.
* Jag var på julavslutning med jobbet på SAND i onsdagskväll. Supergod libanesisk mat, trevligt sällskap och julklapp från företaget! :)

Och så är det helg igen. 16 december! Redan? Om en vecka, drygt, är det julafton. Med tanke på vädret och all stress så känns det som november. Men, jag ska inte klaga. Har julkänslor ändå. Hehe...
Vad ska man då hitta på tills tisdag? Imorgon blir det "julfilmskväll deluxe", dvs. alla de filmer som ska ses INNAN julafton. De är "The Nightmare Before Christmas", "Tomten är far till alla barnen", "Tom & Jerry - The Night Before Christmas", "A Christmas Carol" (med Patrick Stewart i huvudrollen. Hoppas jag har den någonstans.) med flera... Om jag hinner. :)

På söndag kommer lite folk över på middag. Ska servera hangikjöt, laufabrauð och tillbehör. Till fika blir det mina hembakade lussekatter och pepparkakor jag hittade på ICA. Tänkte ha jólagarðskaffi till det.
På måndag tänkte jag bara ta det lugnt. Ska packa, tvätta och göra iordning bilen för avfärd. Ska eventuellt träna för sista gången innan jul.
Tisdag morgon kör jag hem och kommer fram cirka två-tre på eftermiddagen. Ska till "Vellingeblomman" med mamma och Ann-Margreth lite senare och titta på deras traditionella julutställning som är helt fantastisk!

Jag ser verkligen fram emot julen i år. Kommer att fira med mina nära och kära, Gummi kommer att vara med, och överlag så är julen en så otroligt mysig högtid.

Så, färdigbloggat för idag. Ni lär väl höra från mig innan jag kör till Skåne, antar jag.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: