fredag, december 02, 2005

"Bond, Kristin Bond"

Totalt skadad blir man av alla influenser i vardagslivet. Gick upp kl 8 (duktiga jag! *stolt*) Fick ladda om "Goldfinger" igen och klockan hann bli nio innan jag kunde sätta mig ner och totalt slakta filmen i smådelar till min narrativanalys. Klockan tio kom jag på att jag kanske skulle äta något innan det var dags för "Step Up" kl 11... Kanske... ;-)
Iväg till träningen kom jag. Det var hur roligt som helst, Silvia är en jättebra instruktör som peppar en att ge mer än vad man tror är möjligt. Efter träningen träffade jag Gummi i stan och vi åkte hem tillsammans efter att Gummi köpt julklapp till Daníel.

Resten av eftermiddagen spenderade jag framför datorn. Jag slaktade ner "The Man with the Golden Gun" totalt. Imorgon måste jag verkligen sätta mig, skära ner på antalet punkter och skriva analysen. Det blir intressant! :) Men, klar ska jag bli så att jag spendera min söndag i köket, bakandes kakor.

Hm... Det måste vara något med julen som får mig att bli löjligt husmoderlig. Jag brukar inte ha så här mycket lust att baka eller laga mat annars (Jag har lust året runt, men detta är löjligt) och jag har till och med köpt två (!!!) "Hemmets Journal" enbart för receptens skull. *Skakar på huvudet*. Måste slappna av, men som en äkta julälskare så är det svårt, mycket svårt.

Snön håller på att genomgå en förvandling till is. Why, oh why? Det är något med vatten i fast form som gör oss skåningar förbryllade. Det är exotiskt och annorlunda i ett landskap vars vinter består till 98,99% av regn och blåst. Resten 1,01% är den fjantigt lilla mängd snö som kan tänkas komma två dagar om året.

Well, nej, jag ska återgå till störtloppet på tv. Skidsäsongen har ju börjat nu och jag ser ivrigt fram emot nästa skidskyttetävling i världscupen. Och så blir det vinter-OS i februari! Weeee!

Ha det så bra!

Bæjó!

Inga kommentarer: