måndag, december 19, 2005

Jösses, vilken dag...

Och jag är så glad att den snart är över! :)
Allt gick bra idag tills jag gick ut till bilen vid halv elva för att köra ner till stan och handla. Bilen startade inte och gjorde inget försök att starta heller = KRIS! :(
Vattnet i kylaren + hela motorn hade frusit under de två senaste nätternas kyla eftersom jag totalt, i all stress i livet, tappat bort den "lilla" detaljen Glykol.
Ringde min bilnisse i Tibro, Kalle, han som fixade bilen efter krocken. Han sa, vid vårt andra telefonsamtal, att kunde jag få någon att bogsera mig till Tibro, så behövde han inte hämta mig med bärgningsbil (sehr dyrt, yes). Ringde/msn:ade runt som en galning innan Gummi fick tag i Jói. Fick min bil bogserad till Tibro med Jóis über-düber-mega-coola nya volvo. Wow, vilken bil! :)
Kalle satte genast en värmare i motorn och bilen fick stå i hans garage.
Det var nervösa timmar tills han ringde mig vid fyra-halv fem och meddelade att bilen hade startat! Han hade heller inte hittat några andra fel och vi ska hämta bilen imorgon bitti. Jag kommer alltså att hålla mitt tidsschema. :) Weeeee...

Efter den lilla pärsen/stressen så var jag ganska slut. Jag och Gummi gick till Kryddan och åt clubsandwich. Åh vad gott när man inte ätit det på 6 månader. Nu tvättar jag och håller på att packa. Ska bli skönt att komma söderut imorgon.
Det har snöat här idag så marken är täckt av ett tunt lager snö. Mysigt att se på, men ganska dum timing eftersom jag inte hinner njuta av den.

Men men, ska återvända till mitt anti-stressläge. :)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: