onsdag, mars 31, 2010

Mat i kubik

Idag har jag varit i köket hela dagen och förberett inför morgondagens påskbuffé. Har gjort fyra grönsakspajer, fyra janssons frestelse med lammfärs istället för ansjovis, två stora tårtor och lagt upp gravad lax. Imorgon har jag bullbak, äggkokning och förberedelse av kycklingklubbor och tårtorna kvar (och så lite smådetaljer här och där) så jag känner mig hyffsat redo för detta. Det blir min första buffé för så pass många ätande. :)

Vad mer? Snart påskhelg. Gummi fyller år på fredag, presenten (Spelet "Just Cause 2" till xBox 360) har han redan fått och dessutom blir det restaurangbesök. :) Vi har en del planerat för helgen. Ska njuta av långhelgen och förhoppningsvis blir det riktigt fint vårväder. :)

Vi hörs.

Bæjó!

Ps. Eftersom vi inte kommer att sjunga "Jesus Christ Superstar" på långfredagen så kommer jag att lägga ut lite youtube-klipp från musikalen här istället. Idag blir det "Gethsemane". Ds.

Inga kommentarer: