söndag, mars 07, 2010

Inlägg 1001...

... kommer att handla om smink. Hehe. Inte ofta jag bloggar om det, men någon gång ska vara den första.

Efter den rekordeffektiva gudstjänsten (två solosånger, tre körsånger, tre
psalmer, en kort predikan/meddelanden, ett dop, nattvard och kollekt inom loppet av 55 minuter) så bar det iväg till Make Up Store på Hansa för en sminkkurs. Behövde lite tips och tricks eftersom jag, i stort sett, är självlärd.

Jag lärde mig en hel del nytt och fick dessutom köpt en foundation och ett
puder (har en massa ögonskuggor, mascara, borstar och eyeliner redan). Resultatet ser ni i det här inlägget (lite väl ljus bild, men det blev inte mycket bättre bild än så) och det blev en riktigt snygg vardagsmake-up som jag, bland annat, kan ha på jobbet. En snygg vardagsbas som gör att man ser fräsch ut när man städar/bakar/lagar mat och möter människor. :)

Nu ska jag försöka hålla mig vaken till midnatt (röda mattan på Oscarsgalan börjar då), men redan nu börjar det målet kännas som en Mount Everest. Jag är riktigt trött. :-P Imorgon tänkte jag simma och sen handla. Så, vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: