onsdag, december 30, 2009

Årssammanställning 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag gifte mig, såg både Jeff Dunham och Eddie Izzard live, jag gjorde årets alla hjärtans dag-bilaga för TA och YA och så lärde jag mig simma frisim.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, faktiskt, alla utom ett. Vilka nyårslöftena var tänker jag inte avslöja.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Nanna och Bubbe och min bror Andréas och hans fru Johanna, samt en f.d. Skövde-islänning, Hanna och hennes man.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej och tur är väl det.
5. Vilka länder besökte du? Grekland (ön Samos), Tyskland (Greifswald med omnejd), Danmark (Köpenhamn/Kastrup), Ísland.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, ett fast jobb! Anställ mig!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 8/8 2009.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag insåg att jag klarar mer än vad jag trodde. :)
9. Största misstaget? Inget direkt... Bara att jag överansträngde min höft och fick inflammation i muskelfästen.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Se ovan, samt lite feber, en förkylning och så hjärtklappningarna. Annars har jag varit frisk som en nötkärna.
11. Bästa köpet? Mina vinterskor. Supervarma, sköna och mina för bara 119 kr! Tack rea-på-rea-priset. :D
12. Vad spenderade du mest pengar på? Bröllopet, resor och mat.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket! Bröllopet, resorna, alla vänner och min familj, med mera, med mera...
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Lady Gaga´s första album, the Carpenters - "Top of the world" och många fler.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare! Kan inte sätta fingret på exakt varför, men det har varit ett bra år.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Umgåtts mer med vänner och familj.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Vet inte just nu, kanske inte druckit så mycket cola. Hehehe.
18. Hur har du tillbringat julen? Med mina svärföräldrar och min mans familjs på Ísland.
19. Blev du kär i år? Var redan kär, så både ja och nej. ;-)
20. Favoritprogram på TV? Biggest Loser, ANTM, Project Runway, Bones, the Rachel Zoe project, Big Bang Theory med flera.
21. Bästa boken du läste i år? Philippa Gregory´s böcker om Tudorkvinnorna. Underbara!
22. Största musikaliska upptäckten? the Carpenters. Varför har jag inte lyssnat på dem förr???
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskade mig inte något särskilt eftersom vi redan fått så mycket i bröllopspresenter, men jag fick pengar, presentkort, godis samt en rolig bok om godis.
25. Något du önskade dig men inte fick? Oh ja, men den önskan tar jag med mig in på det nya decenniet. :)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jobbade. Bjöd sen familj på tårtkalas någon vecka därefter.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Marilyn Manson-konserten som blev inställd, ett jobb.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Mer stilren än tidigare år. Mer svart, mycket klänningar och kjolar och en massa leggings!
29. Vad fick dig att må bra? Allt... Nästan...
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Åh, jag vet inte. Många hotties, men inga favoriter.
31. Vem saknade du? Morfar, som alltid.
32. De bästa nya människorna du träffade? Mina nya kollegor under årets lopp, speciellt de på Triangeln och TA.

Jaja, det var årets lista, tagen från Kenza. Har även passat på att lägga in ett par nya bilder som jag tog av Njarðvík/Keflavík. Imorgon är det nyårsafton. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: