torsdag, december 24, 2009

God Jul!

Nu är vi äntligen på Ísland! Efter flera timmars väntan på Kastrup och med alla förseningar så är vi äntligen på plats. Kom i säng halv tre i natt (isländsk tid) efter en lång resedag. Jag sov till och med på flyget hit, det brukar jag nästan aldrig lyckas med.

Julafton ar börjat med cheerios och snart ska vi till Bónus och handla lite. Jag vill ha Skýr och lite annat smått och gott. Ute är vädret lite skumt. Det blåser storm och jag kan inte riktigt avgöra om det snöar eller inte. Klockan är tjugo i tolv, svensk tid, men än har solen inte gått upp. Det är fortfarande gryning. Om jag inte ser upp så kommer jag att missa dagsljuset.

Mina svärföräldrar har den gulligaste, lilla taxen och en mycket fin, vit katt. Jag har lyckats bli kompis med båda. Katten charmade jag i morse när jag öppnade ytterdörren och släppte in honom och hunden var lätt att vinna över. Hehe.

Nä, får väl ta och avsluta här, ska snart köra. Vi hörs.

Bæjó!

2 kommentarer:

Gulli sa...

God jul på er :)
mit telefonnummer är 898 9893 just nu

Stína sa...

God Jul på dig också. Skriver ner numret så hörs vi! :)