fredag, december 18, 2009

Fönn, fönn, fönn...*

Det är den tredje dagen det snöar. Det började i förrgår kväll när det började snöa så smått, igår låg det kvar och idag, när jag drog från gardinen, så föll det stora flingor från skyn. Å ena sidan är det oerhört mysigt när detta vita fenomen faller ner, men det orsakar också en massa bekymmer i trafiken, är kallt och blött och många halkar och faller illa. Men det är också ett tag sen vi hade snö så här nära jul och det är ju roligare än det vanliga gråa och trista decemberväder vi vant oss vid.

I tisdags var jag på köravslutningen i V Tommarp. En dansk julbuffé hade beställts och allt var enormt gott. Favoriterna var nog sillen, hönssalladen och leverpastejen. Mums. En riktigt god morotskaka avslutade gourmetinledningen på veckan. Onsdagen var inte lika händelserik. Jag kunde träna för första gången på mycket länge och det resulterade i träningsvärk lite här och där.

Igår blev det jobb. Bytte tid med min kollega och fick öppna butiken. Det innebar i sin tur att jag hann till simningen på kvällen och det var också det första passet på länge som jag hade krafter till. Nice.

Den här dagen, den artonde i månaden, inledde jag med en powerwalk till jobbet för att snabbt öppna butiken. Min kollega satt i kö på motorvägen och hade ingen chans att hinna till jobbet i tid. Jag räknade snabbt en kassa och öppnade butiken fem minuter efter öppningstid. Efter en timmes tid dök min kollega upp kort därefter promenerade jag hem igen. Nu ska jag ta det lugnt under eftermiddagen och ikväll blir det gapskratt för hela slanten. Vi ska till Arenan och se Eddie Izzard. Vi hörs.

Bæjó!


* Fönn = isländska för "snö"

Inga kommentarer: