tisdag, december 15, 2009

Ett försenat inlägg

Helgen över och ny vecka har inletts. I lördags var en del av kören på uppvaktning och efter en trevlig fest med trerätters middag så tog jag det lugnt på kvällen och samlade krafter inför konserten i söndags, som gick riktigt bra.
Kyrkan var överfull med nära och kära till körbarnen (och till resten av kören också, dvs. de som fick plats), folk satt i gången och stod upp i vapenhuset. Körans min var oslagbar när barnen började sjunga med i "Nu tändas tusen juleljus", en sång den här gången reserverad åt vuxenkören. Jaja, det var bara att le och låtsas som att det var så det var tänkt från början. :)

Veckan inleddes med en intensiv dag igår. Började hos doktorn där jag fick utskrivet recept på hjärtklappningshämmande tabletter, samma som jag fick sommaren 2004. Efter det fick jag taget om mina ämnesomsättningsprover och var riktigt nära att svimma efteråt i en kombination av att jag satt upp när provet togs, såg mitt blod och fick det taget i armvecket, ett ställe som jag passionerat hatar efter tidigare, mycket misslyckade blodtagningsförsök.

Efter denna upplevelse gick jag och köpte tabletterna, tog en sväng inom musikaffären och sen hem för att ta hand om tvätten. Någonstans mellan maskinomgång ett och två hann jag med att köra till Willys också och handla lite mat till oss och glögg till köravslutningen ikväll.

Gårdagen avslutades med att jag blev bjuden på jultallrik av hembygdsföreningen som tack för all hjälp under Mölledagen i september och Julmarknaden i slutet av november. Riktigt gott, men mycket rikligt. Jag tog med mig resterna hem, vilket Gummi uppskattade. ;-)

Dag 15 i december innebär att jag ska posta våra julkort och jobba lite på Hansa. Sen bär det av mot V Tommarp. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: