måndag, december 28, 2009

Reykjavík

I dag har vi gjort huvudstaden osäker. Körde hemifrån halv elva och kom hem halv sex. Däremellan har vi hunnit med att äta med Gulli, Hörður, Ari, Árni, Jói och Anna på American Style. Efter det körde vi (tillsammans med Gulli) till Kringlan och gick en runda. Jag fick köpt min årliga hästkalender i Islandiabutiken.

Via facebook har jag hittat en butik som heter Gyllti Kötturinn och den hittade vi sen när vi kom ner till centrum. Den ligger på Austurstræti och säljer både second hand och nya kläder. Mycket fina saker fanns det, men inget som direkt ropade mitt namn. Jag gav upp efter en stund och istället investerade vi i varm choklad, kaffe och morotskaka på Café Paris.


Efter en tur runt Reykjavík med bilen så körde vi till Smáralind och kollade lite i butikerna där. På TopShop hittade jag en tröja som inte fanns i samma butik i Kringlan, så det blev köpt en sådan för mina julklappspengar. Vi stannade inte mycket längre än så och efter att vi släppt av Gulli så körde vi hem till Njarðvík igen, där jag lagade dagens middag - spaghetti och köttfärssås. Maten uppskattades mycket och det blev knappt något över. Nice. :D

Nu ska jag lägga över lite bilder
. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: