fredag, november 16, 2007

Tur i oturen

Gummis laptop har kraschat. Eller Windows Vista i alla fall. Som tur är har jag mitt material både i utskriven form och på servern hemma, så jag är inte ett dugg stressad. Tur också att jag tog med mitt usb-minne hit till Ísland så att jag kan föra över mina diktafonljudfiler dit.

I onsdags intervjuade jag en kvinna på Ráðgjafarstofann, en plats dit man går om man inte kan betala sina räkningar/skulder och allt bara är minus. Där får man hjälp att lägga om sitt ekonomiska liv. Där gjorde jag också min första intervju på isländska. Det gick mycket bra.
På kvällen åkte vi ut till Danas kusin, som sparar istället för att låna, alltså en som "går mot strömmen".

I går träffade jag först handelsministerns assistent, till lika doktor i nationalekonomi som doktorerat i Stockholm, tror jag det var. Efter den intervjun bar det av till Íslands motsvarighet till konsumentverket, Neytandarstofann, där jag fick träffa chefen.

I dag ska jag börja gå igenom det rika pappersmaterial som alla intervjuobjekt gett mig. Jag har två intervjuer till helgen också som ska förberedas. Frågorna är klara, men ska bara förbättras lite. Hade sovmorgon i morse, men det blev nog för mycket sömn iställlet. Typiskt. Hehe.

Jaja, får väl äta något i frukostväg.
Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: