torsdag, november 22, 2007

Já fínt, já sæll...

Hej igen!

Ett par dagar sen sist. Resan hem gick bra. Var på plats på Keflavík två timmar innan och fick köpt brennivín och lite till innan jag slutligen reste hem. Maten ombord IcelandAir var den här gången inte lika bra - kycklingfilé och potatissallad med kaffe och Prince Polo till efterrätt.
Presenterna och julmaten mottogs med stor glädje. Hehe. Gummi såg ut som ett barn på julafton när jag drog fram lakritsen och hangikjötet. I´m the greatest!

I tisdags åkte jag först och handlade. På eftermiddagen återvände Fred hem efter en veckas kollo. Jag var på kören och fick lite nya julsånger. Det kommer bli en mycket lyckad jul- och luciakonsert. När jag kom hem igen möttes jag av en löjligt kelig katt, överlycklig över det faktum att jag äntligen var hemma. Och så kelig har han varit ända sedan dess.

I går gjorde jag minimalt med skolarbete. Hade tvättstugan och sen träning. Jag, Gummi och Gulli stack sen över sundet, till Parken i Köpenhamn. Där frös vi halvt ihjäl medan vi såg Danmark vinna över Ísland med 3-0 i fotboll.
I går var också den dagen som jag fick de första, starka julkänslorna. JAG LÄNGTAR TILL JULEN!!! :)

I dag har det blivit mycket mer studier. Har äntligen börjat föra över mina intervjuer på textdokument. Har också skickat lite saker till Ísland och emellanåt tittar jag på "Time Team". Tänkte tända lite ljus och ha det lite mysigt i kväll. Det blir mörkt snabbt under den här tiden på året.

Jaja... Orkar inte skriva mer.
Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: