lördag, november 10, 2007

Countdown...

Här sitter jag och kollar på "Time Team". Jag är verkligen beroende av det programmet. Inte bara att det är historia utan också en slags detektivarbete i kombination med stress och lera. I love it! :) "Early Roman occupation"... *grrr* ;-)

Skulle gått upp kvart över åtta, men katten väckte mig tjugo över sju så jag gick upp då istället eftersom det inte var lönt att gå och lägga sig igen. Gick och tränade tjugo över nio: lyfte lite skrot och tränade sen "StepUp". Nu är jag så där mysigt avslappnad. Fick handlat lite presenter på vägen hem. Gött.

Har precis avslutat lite c-reportageförberedelser: Mina frågor. Har sammanställt dem och gjort det riktigt fint på dokumentet också. Är riktigt nöjd. Pratade med min handledare i går och hon upplyste mig om lite ideer som jag tagit till mig. Som tur är fick jag snabbt kontakt med min isländske kollega, så nu är allt fixat. Dessutom har jag resefeber och längtar till måndag, samtidigt som jag är nervös över att intervjua igen... Fastän jag vet att jag är riktigt bra på att intervjua. Hehe... Business as usual ;-)

I morgon är det Fars Dag, då passar vi på att lämna kisse hos mamma, där han ska på kollo i en vecka. Sen ska vi ut till farmor och kolla böcker och bokhyllor. Efter det blir det middag hos pappa. Lite söndagsbesök innan avresan norrut. Nice.

Men, nu blir det inte mycket mer skrivet här i dag. Jag återkommer snarast möjligt.

Vi hörs.
Bæjó!

Inga kommentarer: