måndag, januari 29, 2007

#We are going on a Skövde-holiday#

På fredag kväll bär det av mot välkända "Norrlands"-trakter, dvs. Skövde. Gulli ska, som bekant, bo hos oss så vi ska hjälpa honom ner med ett par saker och samtidigt passa på att hälsa på en massa vänner och bekanta. Anna och Jói är så snälla och låter oss bo hos dem. Tack! :)
Har tänkt mig hälsa på arbetskompisar (på jobbet) och åka på re-sightseeing. Vad kul det ska bli!

So, what else is new? Helgen har varit bra. "Sex and the City"-kvällen var mycket lyckad. Vi var åtta (!!!) personer närvarande och vi avslutade säsong fyra.
Igår mådde jag inte bra, om det berodde på alkoholen eller om det var en reaktion mot standardgrädde låter jag vara osagt. Annars har jag pluggat hela helgen. Har hur mycket som helst att läsa som vi sen ska ha tenta på den nionde. Bleh!

Var i skolan idag och hade första föreläsningen med Mikael, om EU och mellanstatliga organisationer. Den svenska politiken är mycket enklare och roligare. Braverade dock med mina kunskaper om Henry VIII och hans sex fruar, riktigt skoj! :)
Ringde också runt och mailade för fullt. Försäkringskassan vill ha inkomstuppgifter för mitt sommarjobb på Ísland, så det var bara att ringa dit och be om det. Det gick hur bra som helst att be om det på isländska. Sen har jag varit i kontakt med Hotell- och Restaurangfacket angående om jag kan tillgodoräkna mig vad jag betalt in. Nej, blev svaret, så nu väntar jag bara på svar från Folksam om jag kan få en billig hemförsäkran av dem. Med tanke på att min nya avgift till HRF är 410 kr/mån, så ser jag det inte som en omöjlighet. Mycket att göra.

I morgon ska jag handla, plugga och träna. Kör på kvällen. Jag ska minsann hinna klart med så mycket läsning som möjligt innan helgen, så att jag slipper tänka alltför mycket på det hela när vi är i Skövde.

Jaja, back to my books!

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: