fredag, januari 26, 2007

Helg

Oj oj oj, vart tog den här veckan vägen då? Men, I don't mind weekends.

Först och främst vill jag berätta att PO Olle Stenholm gått bort i cancer. Han blev 64 år gammal. För er som undrar vem denne man var, så kan jag berätta att han, sedan år 2000, innehade titeln "Pressens Ombudsman", alltså den som tillsammans med "Pressens Opinionsnämnd" kontrollerar så att media efterföljer "spelregler för press, radio och tv", dvs. medias etik- och yrkesregler. Biträdande PO tar över så länge.

Över till något roligare. Har precis kollat klart på "Så ska det låta". Ja, ännu ett
pensionärsprogram.
;-) I ena laget deltog Lill Lindfors och Anne-Li Rydé, men det var killarna i det andra laget som drog till sig min uppmärksamhet, redan från deras första nummer: "Disco Inferno". Shit, vad tajta de var och vilka röster!!! Henrik och Magnus Rongedal heter de. Jag föreslog för Köran att vi skulle försöka få dem med i kören, men jag gissar på att de nog är mer upptagna med "Electric Banana Band" och att köra bakom kända svenska artister. Men, wow. De var helt fantastiska.

  • Plugga
  • Träffa Nanna två gånger (frukost + "SatC"-kväll)
Slutligen: I morse kom jag på att jag och min katt påminner om "Dr Blofeld" och hans katt, från Bond-filmerna när han ligger i mitt knä vid datorn.Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: