fredag, januari 19, 2007

Snö på väg

Så säger de i alla fall på vädret. Till helgen ska det dra in snö och det ska bli minusgrader. Tja, återstå att se om det verkligen blir så.

Veckan har gått snabbt. I måndags tog jag det lugnt eftersom arbetet var inlämnat och jag behövde inte börja läsa något förrän dagen därpå. Natten till i tisdags så kunde jag inte somna för fem öre. Var klarvaken till fem på morgonen då jag slutligen lyckades somna och sov till halv tolv.
Kören började igen i tisdags. Kul att återse alla igen efter jul och nyår. Två nya tjejer hade vi också i mellanstämman: Johanna och Lisette.
I onsdags gick jag i genom de arbeten som det skulle opponeras på i eftermiddagsgruppen. I går opponerade jag och Lina på en uppsats om Zlatan. Vår uppsats blev klart godkänd och även våra debattartiklar.

Så är då min första termin på journalistutbildningen officiellt över. Härligt, bara tre kvar. ;-)

Idag har jag varit i Trelleborg och blivit tejpad för, förhoppningsvis sista gången. Ska gå ner till "Fitness24Seven" efter skidskyttet och anmäla mig som medlem. Är trött på Enighet och dessutom ligger detta så nära man bara kan önska sig.

I morgon är det lördag igen. Mamma, Ann-Margreth och Sotis kommer på besök och vi ska se hur Sotis beter sig andra gången han är här.

Nå, på återskrivande.

Bæjó!

Inga kommentarer: