söndag, januari 21, 2007

Chokladmonstret Knudan-glufs-glufs


There is a certain time of the month when every woman go crazy over whatever they fancy the most... Vissa lider av pms, andra av cravings efter kakor... Jag har choklad. En gång i månaden förvandlas jag till "stora chokladjätten glufs-glufs". Jag vet inte hur mycket choklad som åkt ner i magen den här helgen, och förresten vågar jag nog inte tänka efter. Tur att det bara är en gång i månaden. ;-)

Hade besök igår av mamma, Ann-Margreth och deras katt, Sotis. Fikade vid soffbordet medan katterna lekte/busade/bråkade med varandra. Jag hade fixat mackor med allehanda tillbehör och bakat bullar som vi sen förvandlade till semlor/fastlagsbullar med grädde och mandelmassa (mosad banan till mig, som inte gillar mandelmassa). Mumma! Sotis hade det nog roligare den här gången än den förra.

Annars har vi bara tagit det lugnt. Blev överlyckliga igår när vi var på Videomix: hittade de två Eddie Izzard-showerna vi saknade på dvd!!! "Glorious" och "Unrepeatable". :)

Har också surfat runt på bisarra sidor, en bland annat som ni ser bildbevis på här nedan. Den är från en sida som heter: "UglyDress.com" och är en sida med allehanda urfula brudtärneklänningar. Jag lovar: om någon ber mig vara tärna och sen ger mig en klänning som ska vara så lite smickrande som möjligt för mig - då hoppar jag av! ;-) Man ska få lov att se fin ut på ett bröllop, även om man inte är bruden. Man är ju där för brudparets skull och ska koncentrera sig på dem, inte på att klänningen sitter uruselt och att man har en fet rosett fastsydd på rumpan för att förstora denne. Urk! Men, sidan är rolig i alla fall... Hehe...

Skola imorgon. Ny kurs. Återkommer med besked om det är intressant eller ej.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: