måndag, januari 22, 2007

Snön som kom...

... kom inte i helgen, nej. Jag trodde detta stenhårt och blev besviken i lördags när det istället ösregnade. Men, idag fick jag min önskan uppfylld! Jag och Lina var som barn på julafton när vi tittade ut genom fönstret i skolan och såg snöstormen utanför.
(Varför är det alltid kallare i Lund? Och dessutom så regnar det nästan alltid där också. Bara ett par funderingar. ) Fick en massa Skövdevibbar av vädret och mindes med nostalgiskt skimmer de vita vintrarna där. Så exotiskt! ;-)

Ja, var som sagt i skolan idag. Ny kurs: "politik, medier och samhälle". Låter och verkar intressant. Hade ett par flashbacks till gymnasiet där jag läste "samhäll: internationell". Spooky att man minns att riksdagen består av 349 ledamöter, men man minns inte hur ett riksdagsbeslut går till. Selektivt minne?

Till en ny kurs behöver man böcker. Jag funderade idag på att efterlysa mina beställda och betalda böcker från Adlibris, men när jag öppnade mailen så hade jag fått ett mail där det stod att de hade skickats idag. Så, det lär väl dyka upp en hämtlapp imorgon eller övermorgon. Jippie, jag är bara ett par dagar bakom studierna då. Vet precis vad jag ska göra i helgen... *suck*

Eftermiddagen spenderade jag på Willy's. Självklart hamnade jag i värsta snökaoset när jag skulle hem. Efter en snabb fika begav jag mig ner till "Fitness24Seven" och blev äntligen medlem. Firade detta nya steg tillbaka till gamla träningstakter med ett 30-minuters medelhårt Crosstrainer-pass. Svetten rann av mig och nu känner jag mig duktigt trött överallt.

Whatelse, nu innan jag slutar? Jo: 1) Ska vara hos frisören kl 9 i morgon bitti. Äntligen. 2) Jag har bytt namn på bloggen. Vad tycks?

Nog babblat för idag!

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Skitlängesedan jag kikade din sida....
är allt bra?!
Kram