lördag, november 19, 2005

Nu är det helg igen

Ullaredsfärden i torsdags gick över all förväntan. Vi hämtade upp Gulli ett par minuter efter fyra och körde sen söderut. Gummi körde ner, trots att det egentligen skulle ha varit jag som kört. Men men... Vi kom fram så där supertidigt, kvart över sju, eftersom jag i resetiden räknat in eventuella felkörningar. En liten stund senare kom pappa, Gunilla och min faster.
Jag gick och ställde mig i kön tio i åtta (se bild på Gullis hemsida) med min shoppingvagn och klockan åtta släppte de in. Allt gick snabbt och smidigt och jag lyckades bli klar strax över tio, en liten stund FÖRE Gummi och Gulli. Köpte mig ett par skor lite senare och vi åt på Burger King.
Klockan 12 ansåg vi oss klara med Ullared och körde hem, via Göteborg. Vi stannade till på Nordstan och tog en fika och shoppade lite, sen bar det av hemåt.
Kom hem strax över fem och sen slappade vi resten av kvällen. Gick och la oss efter nio och somnade halv tio!!!

Igår hade vi seminarie i "Genusperspektiv på film" och det gick bra. Efter det stack jag snabbt hem och bytte kläder, skulle iväg och köra ett pass "Step-Up". På vägen hem köpte jasg lite saker inför advent och jul. Är nästan helt klar inför nästa helg! :)
Igår kväll var det saumó hos Hanna. Vi var tio stycken tjejer (plus två bebisar och en ofödd...Hehe) som kom dit vid åtta. Det var hur trevligt som helst och Hanna hade varit superduktig och bakat fyra olika sorters kakor: muffins, chokladkaka med chokladkräm på, en slags sockerkaka med choklad i mitten och gifflar med skinkost/skinka i... Mmmm, så otroligt gott! :)
Tack Hanna för allt gott och tack till er alla för en mycket trevlig kväll. Det enda som var mindre trevligt var den enorma spänningshuvudvärken jag hade i höger tinning... *argh* Men, jag stod ut och värken försvann sen i min underbara tiotimmarssömn. ;-)

Idag har jag jobbat 11.30 till 14.30. Köpte sushi hem och ikväll ska vi ta det lugnt. Ska ladda hem lite "mythbusters" och lite annat smått och gott. :)
Gummi ska göra hamburgare ikväll, mmm, det var så länge sen. Det vattnas i munnen på mig vid åtanken på detta... Hihi...
Jaja, ska väl ta och hitta något att göra. Orkar inte dammsuga idag, det får vi göra imorgon!

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: