söndag, oktober 23, 2005

What a difference a day makes...

Helgen snart över och ännu en vecka förbi... Grrrr... Tid, gå sakta! Helgen har varit helt klart godkänd. I fredags var jag på jobbet och fick nya arbetstider för november. Det är bra med extraknäck. :) På kvällen såg jag på "Goldfinger", bondfilm nummer 3. Mycket bra faktiskt, kul att hitta lite intertextualiteter till den första filmen, "Dr No". Lite rolig kuriosa är att omslagen till dem är ganska identiska med varandra. Båda har Sean Connery, hållandes en pistol med dess myning pekande snett uppåt och med handen lutad mot axeln. Blicken tittandes snett bort från oss. Coolt. Jag är skadad av min utbildning, jag vet... ;-)

Igår jobbade jag från halv tolv till halv tre - mycket skoj. Sålde hur bra som helst och köpte hem sushi som belöning åt mig själv. Jag och Gummi hade filmkväll och lyckades avverka fyra filmer. Snyggt jobbat. Vi började med "Starsky & Hutch", fortsatte med "Mr & Mrs Smith", sen tog vid "Dodgeball" och avslutade mitt i natten med "The Aviator". Wow. Somnade strax efter fem, jag är så himla trött nu. Gick nämligen upp kl 11 för att kunna börja plugga på en vettig tid.

Idag fick jag gjort Stefan Ekmans del av hemtentan i "Dramaturgi". Jag är stolt över mig själv. Börjar kännas som att jag faktiskt gör enormt bra ifrån mig... För att vara jag... Hehehe

Glömde nästan... I torsdags fick jag slutligen till min sista blondering, så nu är jag äntligen nöjd med resultatet, vilket ni, för övrigt, kan se här till höger... Me - Blondie...

Så, snart dags för dagens dos av "Mythbusters". Imorgon ska det handlas, tränas och pluggas.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: