måndag, oktober 17, 2005

Helgen är över

Vi hade besök i helgen. Mamma, Ann-Margreth och Sotis kom på besök i fredags kväll. Jag hade förberett med nybakade bullar, pålägg och kaffe och en äpplekaka med vaniljvisp till efterrätt... Mums, vad gott! :) Blev väldigt nöjd med resultatet eftersom det var a) första gången jag bakade bullar med dinkelmjöl och b) första gången jag använde just det receptet till äpplekakan. Mmmmm...

Igår steg jag upp lite före de andra, halv nio, och förberedde frukost. Efteråt så körde vi ner i stan och gick i lite affärer. Vi avslutade stadsrundan uppe på "Erikshjälpen" och körde sen hem. Väl hemma slappade vi oss och katterna fortsatte busa/smyga på varandra. Senare på eftermiddagen gick jag ner till Binna för att fortsätta "projekt: blondin". Efter en omgång avfärgning + blondering så är håret blont/guld/apelsingult. Binna har gett sig den på att det ska bli blont så vi ska höras imorgon igen... Hehehe... Skam den som ger sig! ;-)
På kvällen spelade vi "Carcasonne", ett jätteroligt brickspel som vi fick av mamma och Ann-Margreth (vi har spelat det tidigare - en hel del). De skulle ta med sig sitt, men överraskade oss med vårt alldeles egna exemplar. Tack så mycket än en gång! :)
Idag var det upp lika tidigt och de körde hem vid tio. Jag och Gummi har slöat i soffan och kollat på "Futurama" och "The Hitchhiker´s Guide To The Galaxy". Fred har sovit hela dagen. Det tar på krafterna att vara alert kisse hela tiden... hehehe...
Gummi har också spelat fotboll och poker idag och jag har sprungit i 20 minuter.
Imorgon är det en ny vecka med nya möjligheter...

Men, jag har satt in lite bilder från helgen, så titta och njut.

Vi hörs!
Bæjó!

Inga kommentarer: